Το Be-200 είναι ένα ρωσικό αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων που προέκυψε από την ανάπτυξη του σοβιετικού Α-40. Μπορεί να επιχειρήσει το ίδιο εύκολα από θάλασσα και ξηρά. Στην Ελλάδα είναι περισσότερο γνωστό ως πυροσβεστικό αεροσκάφος γιατί έπαιξε αποφασιστικό ρόλο στην κατάσβεση των πυρκαγιών του 2007.Σήμερα το ΝΑΤΟ δεν μαS επήτρεψαν να κάνει Το ίδιο.

Εχει ικανότητα μεταφοράς 12 τόνων νερού σε 8 ειδικές αλουμινένιες δεξαμενές. Οι δεξαμενές μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα για να χρησιμοποιηθεί το αεροσκάφος σε άλλες αποστολές. Μπορεί να είναι μεταφορικό με ικανότητα μεταφοράς 72 επιβατών ή φορτίου 7.5 τόνων. Στην έκδοση ιπτάμενου ασθενοφόρου μπορεί να φιλοξενήσει 37 ασθενείς.Με τον κατάλληλο εξοπλισμό μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως αεροσκάφος έρευνας-διασωσης, ναυτικής περιπολίας, ακόμα και για ανθυποβρυχιακό πόλεμο.

Η μοιραία απόφαση από δύο ελληνικές κυβερνήσεις για την μη προμήθεια το 2009 της προμήθειας τουλάχιστον 4 ρωσικής κατασκευής Be-200 Beriev με τεράστιες δυνατότητες , άφησαν την Ελλάδα ανυπεράσπιστη στο έλεος των εμπρηστών.

Κάθε ένα Be-200 Beriev μεταφέρει ποσότητα νερού όση τρία Canadair με διπλάσια ταχύτητα. Τον Αύγουστο του 2007, μάλιστα, εν μέσω καταστροφικών πυρκαγιών, η Πυροσβεστική είχε εκπονήσει μακροσκελή μελέτη με την οποία προτείνει να αγοραστούν:

«Δύο έως τέσσερα αεροσκάφη τύπου Be -200 Beriev. Εννέα αεροσκάφη CL-415 τα οποία θα ανέβαζαν τον συνολικό αριθμό αυτού του τύπου σε 18 και θα αντικαταστήσουν το σύνολο των αεροσκαφών CL-215».

Στη μελέτη τους οι επιτελείς της Πυροσβεστικής, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των προμηθευτών, υπολόγιζαν ότι για την αγορά των δύο ρωσικών Beriev θα απαιτηθούν 50 – 60 εκατομμύρια ευρώ, για τα εννέα CL-415, 180 εκατομμύρια ευρώ και για 26 αεροσκάφη «μεσαίας κατηγορίας» (τα οποία θα αντικαθιστούσαν τα Pezetel, 65 – 70 εκατομμύρια.

Στις τιμές, μάλιστα, δεν συνυπολογιζόταν το όφελος από την πώληση των παλαιών CL-215, την οποία ζητούσαν οι επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας ήδη από το 2002.

Σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό, τώρα τα εναέρια μέσα είναι:

Εννέα CL 215 και τέσσερα CL 415 – Σημειώστε πως τέσσερα 415 έχουν συντριβεί τα τελευταία χρόνια. Επίσης τα Καναντέρ CL-215 είναι 40 χρόνια στον αέρα, εμφανίζουν συνεχείς βλάβες, δηλαδή έχουν μειωμένη επιχειρησιακή δυνατότητα.

19 αεροσκάφη Pezetel τα οποία μπορούν να ανεφοδιαστούν μόνο από αεροδρόμια και τρια στρατιωτικά Chinook.

Σε ότι αφορά τα οχήματα εδάφους, ο στόλος διαθέτει μόλις 1.858 υδροφόρα πυροσβεστικά και 1.101 βοηθητικά για όλη την επικράτεια.

Από αυτά τα περίπου 800 είναι ηλικίας άνω των 15 ετών, ενώ κατά μέσο όρο το 30% του συνολικού στόλου δεν επιχειρεί λόγω βλαβών. Κάποια από αυτά μάλιστα είναι παροπλισμένα.