4 συμπτώματα που πρέπει να μας οδηγήσουν στο γιατρό μετά το εμβόλιο του κορονοϊού

Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) προειδοποιεί για τα 4 πιο «ύποπτα» συμπτώματα που θα πρέπει να κινητοποιήσουν όσους εμβολιάζονται κατά της νόσου Covid-19, ώστε να αναζητήσουν άμεσα ιατρική συμβουλή.

Τα συμπτώματα αυτά είναι:

δύσπνοια
πόνος στο θώρακα
οίδημα (πρήξιμο) κάτω άκρων
επίμονος πόνος στην κοιλιά
Άλλα ύποπτα συμπτώματα
Επιπλέον, οποιοσδήποτε εμβολιαζόμενος με νευρολογικά συμπτώματα, όπως επίμονους και επαναλαμβανόμενους πονοκεφάλους, θολή όραση, μώλωπες πέρα από το σημέιο της ένεσης, θα πρέπει άμεσα να αναζητήσει ιατρική βοήθεια.

Αντίστοιχα, οι επαγγελματίες υγείας καλούνται να καταγράφουν κάθε ανεπιθύμητη ενέργεια που πιθανώς σχετίζεται με τη χορήγηση των εμβολίων και με έμφαση στις μη αναμενόμενες ήπιες παρενέργειες.

Τροποποιήθηκε το φύλλο οδηγιών για το εμβόλιο AstraZeneca

Όπως γνωστοποίησε η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, Μαρία Θεοδωρίοδου, ο ΕΟΦ τροποποίησε το φύλλο οδηγίων για το εμβόλιο της AstraZeneca.

Οι οδηγίες αναφέρουν: «Μετά από τον εμβολιασμό με το COVID-19 Vaccine AstraZeneca έχουν παρατηρηθεί σε πολύ σπάνια συχνότητα περιστατικά συνδυασμού θρόμβων αίματος και χαμηλών επιπέδων αιμοπεταλίων, τα οποία συνοδεύονταν σε ορισμένες περιπτώσεις από αιμορραγία. Σε αυτά περιλαμβάνονται ορισμένα σοβαρά περιστατικά θρόμβων αίματος σε διαφορετικές ή μη συνηθισμένες θέσεις και υπέρμετρη πηκτικότητα ή αιμορραγία σε όλο το σώμα. Η πλειοψηφία αυτών των περιστατικών εκδηλώθηκε μέσα στις πρώτες επτά έως δεκατέσσερις ημέρες μετά από τον εμβολιασμό και εμφανίστηκε κυρίως σε γυναίκες ηλικίας
κάτω των 55 ετών. Ωστόσο, ο αριθμός των γυναικών ηλικίας κάτω των 55 ετών που έλαβε το εμβόλιο ήταν μεγαλύτερος συγκριτικά με τα λοιπά άτομα. Η έκβαση ορισμένων περιστατικών ήταν θανατηφόρος».

Τα παραπάνω δεν αναφέρονται στο κεφάλαιο των ανεπιθύμητων ενεργειών αλλά σε ξεχωριστή ενότητα υπό τον τίτλο «Αιματολογικές διαταραχές».

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα καμιά ρυθμιστική αρχή στον κόσμο δεν έχει συνδέσει άμεσα το εν λόγω εμβόλιο με την εμφάνιση θρόμβων ή θρομβοπενίας. Όλοι οι αρμόδιοι οργανισμοί χαρακτηρίζουν το εμβόλιο ασφαλές.